با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ سوگواره˝احلی من العسل˝
زیارت عاشورا

خبرگزاری پانا+

مسئول حوزه عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: سوگواره˝احلی من العسل˝راس ساعت 10 صبح روز 28مهر به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین زکریا ستوده در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت: اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش امسال برای سومین سال متوالی است که طرح سوگواره "احلی من العسل" را را به صورت متمرکز و با همکاری صدا و سیما، هیئت رزمندگان اسلام، سازمان اوقاف و امور خیریه، بسیج دانش آموزی برگزار می کند.

وی افزود: طی جلساتی که در حوزه ستادی داشتیم این مراسم روز 28 مهرماه همزمان با ششم محرم الحرام روزی که به نام حضرت قاسم (س) معرفی شده است برگزار می شود.

ستوده ادامه داد: ما در جمهوری اسلامی ایران به تاسی از حضرت قاسم (س) در دوران 8 سال دفاع مقدس حدود 36 هزار شهید دانش آموز تقدیم کردیم که مانند این حضرت جانشان را برای انقلاب اسلامی و اسلام فدا کردند. نقل است از امام حسین (ع) وقتی از حضرت قاسم (ع) پرسیدند مرگ را چطور می بینی گفتند "احلی من العسل" یعنی شیرین تر از عسل و به همین منظور است که این روز را به این واژه نام گذاری کرده ایم .

مسئول حوزه عترت وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد : امسال 2 مرکز را در تهران برای این سوگواره " احلی من العسل" در نظر گرفته ایم میدان امام حسین(ع) و حرم مطهر امام خمینی (ره) و در سایر استان ها در مراکز استان در مصلی ها و یا محل تجمع مردم برگزار می شود همچنین در شهر های مقدس مشهد حرم امام رضا (ع) (صحن جامع رضوی) ، قم حرم حضرت معصومه (ع) و شیراز حرم حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می شود .

وی یاد آور شد: امیدواریم امسال نیز مانند سال های گذشته حضور پر شور دانش آموزان، فرهنگیان و عموم مردم را در این سوگواره شاهد باشیم .

حجت الاسلام و المسلمین ستوده افزود: حدود 30 هزار هیات مذهبی دانش آموزی داریم که در طول سال برنامه های متنوع را انجام می دهند مانند خواندن زیارت عاشورا، مراسم اعیاد و وفیات حضرات معصومین (ع) در مدرسه مانند دعای عرفه و.... مشارکت همکارانمان برگزار می کنند .

وی ادامه داد: این مراسم در همه مدارس کشور با شعار لبیک یا حسین (ع) ساعت 10 صبح با مداحی و مدیحه سرایی از مدارس به سمت محل برگزاری آغاز می شود .



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 26 مهر 1394برچسب:, | 21:22 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |